شانس ۲ فیلم ایرانی در اسکار سینمای فرانسه

دو فیلم «قهرمان» و «متری شیش و نیم» که سال گذشته در سینماهای فرانسه اکران شدند واجد شرایط رقابت در جوایز آکادمی فیلم فرانسه (سزار) هستند.

به گزارش ایسنا،‌ فهرسیت نامزدهای چهل و هفتمین دوره جوایز سینمایی سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) اعلام می‌شود و فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «متری شیش و نیم» بواسطه اکران در سینماهای فرانسه واجد شرایط رقابت در این رویداد معتبر هستند.

فیلم «قهرمان» پس از رونمایی در جشنواره کن و کسب جایزه بزرگ هیات داوران از ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ از سوی کمپانی «Momento Pictures» در سینماهای فرانسه اکران شد و بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت «Box Office Mojo» به به فروش ۱.۴۸ میلیون دلاری در فرانسه دست یافته است.

فرهادی پیش از این در سال ۲۰۱۲ با فیلم «جدایی» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار شده و با فیلم «گذشته» ساخته فرانسوی زبان فرهادی هم در سال ۲۰۱۴ در دو شاخه بهترین کارگردانی و فیلمنامه اسکار سینمای فرانسه نامزد کسب جایزه بود.

فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی نیز از سوی کمپانی (Wild Bunch)  و از تاریخ ۲۱ جولای اکران شد و با استقبال خوب منتقدان و مخاطبان فرانسوی به فروش ۱.۳ میلیون دلاری در فرانسه دست یافت.

این دو فیلم امسال شانس کسب نامزدی در شاخه بهترین فیلم خارجی (غیرفرانسوی زبان) آکادمی فنون و هنرهای سینمایی فرانسه (سزار) را دارند.

مراسم اعطای جوایز چهل و هفتمین دوره جوایز سینمایی سزار روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در پاریس برگزار می‌شود.

منبع

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *