نکاتی که قبل از انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی لباس باید بدانید!

اسم برای فروشگاه اینترنتی

انتخاب اسم یکی از اولین و مهمترین گام ها در راه اندازی فروشگاه اینترنتی که در این مطلب سعی شده است تا در انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی شما راهنمایی کنیم فروشگاه ساز بیدُک یک ابزار آسان برای ساخت فروشگاه اینترنتی است که تعرفه‌های بسیاز مناسب نیز دارد.

چه شما بخواهید یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی یا یک مغازه فیزیکی باز کنید، در هر صورت باید یک نام برای آن در نظر بگیرید. حالا اگر فروش شما مربوط به پوشاک باشد، طبیعتاً نامی که انتخاب می‌کنید باید به تناسب همان کسب‌وکار در نظر گرفته شود و حس خوبی را در مشتری ایجاد کند. در ادامه قصد داریم ضمن پرداختن به اصول نامگذاری نام فروشگاه اینترنتی لباس، برخی از نام‌های مناسب برای این منظور را به شما پیشنهاد کنیم تا در صورت تمایل از بین آن‌ها نام موردنظر خود را انتخاب نمایید. پس اگر انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی لباس برای شما دغدغه ایجاد کرده، حتماً با ما همراه شوید.

نکات مهم در انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی لباس

بهتر است قبل از اقدام برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی لباس، از یک سری از نکات و اصول انتخاب اسم برای برند آگاهی داشته باشید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی لباس باید مورد توجه قرار دهید به این ترتیب هستند:

  • سادگی و کوتاهی اسم

تصور کنید نام یک فروشگاه لباس «شیک‌پوش» است و نام فروشگاه لباس مجاور آن هم «شیک‌پوشان شهر خورشید» است. حالا تصور کنید در آن طرف خیابان هم دو فروشگاه لباس مجاور هم قرار دارند که نام یکی «ترمه» و نام دیگری «والنسیا والنتینو شاپ» است. به خاطر سپردن کدام نام‌ها برای شما آسان‌تر است. ممکن است نام‌های بلندی که مطرح کرده‌ایم تلفظ جذابی داشته باشند، اما به خاطر سپردن آن‌ها دشوارتر است. حالا اگر قرار باشد فروشگاه لباس ما اینترنتی باشد، هرچقدر نام انتخاب ما ساده‌تر و کوتاه‌تر باشد، راحت‌تر می‌توان با یک ترکیب مناسب برای آن دامنه ثبت کرد. بنابراین نامی را باید انتخاب کرد که تا جای ممکن ساده و کوتاه باشد.

  • اجتناب از تشابهات اسمی

مورد دیگری که باید در نام فروشگاه اینترنتی لباس لحاظ شود، اجتناب از انتخاب نامی مشابه با برندهای دیگر است. برای مثال، «دیجی استایل» یکی از فروشگاه‌های مشهور پوشاک در کشورمان است. ممکن است کسی بخواهد نام مشابه این برند مانند «میجی استایل»، «بیجی استایل» یا هر نام مشابه دیگری را برای فروشگاه لباس خود در نظر بگیرد؛ اما مشتریان متوجه این تشابه اسمی می‌شوند و این موضوع برای آن‌ها خوشایند نیست. چون ذهن ناخودآگاه مشتریان تشخیص می‌دهد که هدف از انتخاب چنین اسمی، به نوعی کپی‌کاری و تقلید از یک برند مشهور دیگر بوده است و این موضوع می‌تواند کل فعالیت شما را در ذهن مشتریان به چالش بکشد و آن‌ها این تقلید را به محصولات شما نیز نسبت دهند. پس سعی کنید نامی را انتخاب کنید که نزدیک به نام برندهای مشهور نباشد!

  • منحصربه‌فرد بودن نام

با توجه به موضوع قبلی که بررسی کردیم، بهتر است نامی را برای فروشگاه اینترنتی پوشاک خود برگزینید که تازگی داشته و قبلاً از ان استفاده نشده باشد. برای انتخاب چنین نام مناسبی می‌توانید به لغت‌نامه‌های اصیل فارسی مراجعه نمایید. گاهی یک نام تازه و خوش‌لفظ می‌تواند ذهن ناخودآگاه مشتریان را به سمت برند شما جلب نماید!

  • اجتناب از عبارات مخفف

حتماً برندهایی چون «IBM» یا «BMW» برای شما شناخته شده است. چراکه این دو شرکت دارای سرمایه‌های عظیم، سابقه طولانی و محصولات بسیار باکیفیت در کل جهان هستند. اما اگر شما بخواهید نام فروشگا اینترنتی لباس خود را چیزی شبیه «MMB» بگذارید، بنظرتان معقولانه به نظر می‌رسد؟ طبیعتاً انتخاب نام مخفف برای یک فروشگاه نمی‌تواند جذابیت لازم را برای آن داشته باشد. بنابراین بهتر است در این مورد خود را با برندهای مشهوری که نام بردیم مقایسه نکنید و از انتخاب نام فروشگاه اینترنتی لباس با عبارات مخفف اجتناب نمایید!

  • قابل ثبت بودن اسم

وقتی در فکر راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید، باید به نام‌های آزاد برای ثبت دامنه وبسایت خود نیز توجه داشته باشید. البته اگر بخواهید مجوزهای رسمی گرفته و ثبت شرکت انجام دهید، باز هم باید نکات دیگری را در نظر بگیرید. چراکه در ثبت کردن نام شرکت، باید حتماً نام شما منحصربه‌فرد باشد. در مورد ثبت دامنه هم باید بررسی کنید و ببینید که آیا نام دامنه انتخابی شما آزاد است یا خیر؛ برای این منظور می‌توانید به وبسایت – https://whois.domaintools.com/ – مراجعه نمایید و با تایپ نام موردنظر خود، آزاد بودن دامنه آن را بررسی نمایید.

موارد فوق برخی از نکات انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی لباس هستند که باید قبل از انتخاب نام مورد توجه قرار بگیرند. البته نکات بسیاری بیشتری را می‌توان به این لیست اضافه کرد. اما همین موارد هم می‌توانند در شرایط حساس بسیار کمک کننده باشند. در ادامه به بررسی نام‌های مناسب برای هر فروشگاه پوشاک خواهیم پرداخت.

اسم برای فروشگاه اینترنتی لباس کودک

اگر بخواهیم ۱۰ اسم برای فروشگاه اینترنتی لباس کودک را بررسی کنیم، طبیعتاً اسم برای فروشگاه اینترنتی لباس کودک با این اسامی می‌توانند ایده‌آل باشند:

  • وروجک
  • میکی‌موس
  • کودکانه‌ها
  • جزیره بچه‌ها
  • باب اسفنجی
  • دلبند
  • آلیس
  • رولان
  • غنچه
  • مخملی

موارد فوق صرفاً برخی از اسامی برای فروشگاه اینترنتی لباس کودک هستند که می‌توانید از آن‌ها الگو گرفته و برای انتخاب نام مناسب خود از آن‌ها کمک بگیرید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *