تجارت شرکت HP

مجتمع Lights-Out (iLO) یک پردازنده مدیریت سرور از راه دور است که بر روی بردهای سیستم سرورهای HP ProLiant و Blade تعبیه شده است که امکان کنترل و نظارت بر سرورهای HP را از یک مکان راه دور فراهم می کند. مدیریت HP iLO ابزار قدرتمندی است که راه های متعددی را برای پیکربندی، به روز رسانی، نظارت و اجرای سرورها از راه دور ارائه می دهد.

شرکت Hewlett-Packard که با نام HP شناخته شده است، یک شرکت چندملیتی فناوری اطلاعات آمریکایی بود که مکان آن در پالو آلتو، کالیفرنیا بود. این شرکت طیف گسترده ای از اجزای سخت افزاری و همچنین نرم افزاری و خدمات مرتبط را به مصرف کنندگان، مشاغل کوچک و متوسط  و شرکت های بزرگ ارائه داد.

لایسنس HP

این شرکت در اول ژانویه سال ۱۹۳۹ در یک گاراژ اتومبیل توسط ویلیام آر هیولت و دیوید پاكارد، دو فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه استنفورد تاسیس شد.

شرکت HP  که در ابتدا فعالیت خود را با تولید یک سری تجهیزات آزمایش الکترونیکی آغاز کرد، با پیشرفت چشمگیر خود توانست در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ به عنوان بزرگترین تولید کننده رایانه های شخصی، خود را به جهان معرفی کند. اما در سال های بعد در این زمینه شرکت Lenovo از شرکت HP پیشی گرفت.

از بسیاری پروژه هایی که آنها روی آن کار کرده اند، اولین محصول موفق اقتصادی آنها نوسانگر صوتی دقیق، مدل HP200A بود که نوآوری آنها استفاده از یک لامپ رشته ای کوچک (معروف به چراغ خلبان) به عنوان یک مقاومت وابسته به دما در یک قسمت مهم مدار بود که دامنه شکل موج خروجی سینوسی را تثبیت می کرد.

در طول جنگ جهانی دوم، این شرکت محصولاتی را برای كاربردهای نظامی تولید كرد كه به اندازه كافی اهمیت داشتند تا از این رو برای Packard پیش نویس معافیت استفاده كنند، در حالی كه هیولت در سپاه سیگنال ارتش خدمت می كرد. در طول جنگ این شرکت با آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی برای ساخت فناوری ضد رادار و فیوزهای پیشرفته پوسته توپخانه همکاری می کرد.

در اواخر سال ۱۹۳۹ یعنی اولین سال کاری شرکت HP، این شرکت از مجموع درآمد ۵۳۶۹ دلار، ۱۵۶۳ دلار سود بدست آورد. پس از آن فروش شرکت با ۲۱۵ کارمند در سال ۱۹۵۱ به ۵.۵ میلیون دلار رسید.

در طول دهه ۱۹۶۰، HP با شرکت سونی و شرکت های Yokogawa Electric در ژاپن همکاری کرد تا چندین محصول با کیفیت بالا تولید کند. این محصولات موفقیت بزرگی نداشته اند، زیرا هزینه های بالایی در ساخت محصولات HP به ظاهر در کشور ژاپن وجود دارد. HP و Yokogawa در سال ۱۹۶۳ سرمایه گذاری مشترک (Yokogawa-Hewlett-Packard) تشکیل دادند تا محصولات HP را در ژاپن به بازار عرضه كنند. HP در سال ۱۹۹۹ سهم Yokogawa Electric از Hewlett-Packard Japan را خریداری کرد. در سال ۱۹۷۲ ، با استفاده از فناوری پیشرفته مدار یکپارچه، شرکت لایسنس HP از اولین ماشین حساب جیبی رونمایی کرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *